tisdag 23 februari 2010

packad och klar

Nu är allt packat, utom småsaker vi ska lägga ner imorgon. Jag har såklart en lista. Annars har jag blivit rätt vimsig sen jag fick barn. Jag tänker mest på honom och allt han måste ha med sig och glömmer mig. Som när vi var ute igår. Jag var orolig att han skulle frysa så jag klädde honom med noga uttänkta kläder för att han inte skulle frysa men inte heller bli för varm på bussen. När vi väl stod där på busshållplatsen insåg jag att jag hade gått ut i -14 grader med bara en t-shirt under jackan. Och inga långkalsonger. Och med tanke på SL-trafiken fick vi vänta väldigt länge på bussen (OBS! Jag klagar ej. Jag gillar det! Jag är en kaoshora och njuter av hur ingenting fungerar!). Som när jag var liten och mamma tog på mig mer och mer kläder ju mer hon frös vilket alltid slutade med att jag svettades ihjäl och hon fortfarande frös. Fast så ska jag i alla fall inte bli, nån måtta får det vara. Jaja, hej på två veckor då, nu är det Guadeloupe som gäller. Ska bli roligt men jag är lite rädd för den långa flygresan. Håll tummarna för att gurkan gillar att flyga! Kanske blir det något blogginlägg på plats, kanske inte. Hej!

5 kommentarer:

  1. Åh, det låter härligt! Ha en jätteskön resa!

    SvaraRadera
  2. Fy så tråkigt det låter, nä jag ser gärna att vi får MER snö och MER kyla. Jaja, å ja ;)
    ...
    Ha det jättebra, smart att resa nu innan han blir mer rörlig och otålig!

    SvaraRadera
  3. Heeeej!
    Ledsen att jag inte har hört av mig på så länge. Jag skäms! Men jag smsade dig härom dagen i alla fall. Men nu vet jag ju att du är på solsemester. NJUT!
    Ha det så fint så hörs vi!
    KRAM

    SvaraRadera