lördag 27 februari 2010

rapport från Guadeloupe

Hej hopp, en liten rapport från Guadeloupe! Här är det varmt och stark sol, det bästa köpet inför resan visade sig vara solfilten till gurkan. Och solskyddsdräkten då förstås. Flygresan gick väldigt bra trots mellanlandning vilket gjorde att resan totalt tog 14 timmar. Vilken fantastisk unge vi har, han var nöjd mest hela tiden men lite svårt att sova på planet. Nu verkar han ha ställt om sig till nya tiden här, inatt sov han 13 timmar (och sju timmar i sträck!). Maten här är grymt god och gurkan suger på ananas- och melonbitar. Ikväll ska vi fira min mamma som fyller 50 år idag, hurra för henne! Jag hade en idé om att jag inte skulle använda solkräm utan istället akta mig för solen, sitta i skuggan och ha kläder på mig. Det gick sådär. Jag brände mig första dagen. Inte så farligt men jag undviker solen ännu mer nu och har solkräm (hellre solkräm än cancer). Hej så länge, nu ska vi gå ut!

1 kommentar: