måndag 7 december 2009

barnavälkomnandet

Lite bilder från barnavälkomnandet.


Hela ceremonigänget: Hanna som spelade fiol, Maja, godmor, jag, Jonas, gurkan, Sandra som höll i det hela och Erik som läste finaste dikten.

Erik tänder ljus och läser en dikt av Karin Boye.
Godmor Maja läser sitt brev till gurkan.
Jag rödgråten av Majas brev (och det är inte för att jag är hormonell som jag grät - det är bara sån jag är. Jag blev rörd.)
Vi delade ut ansvarsområden för gurkan. Här är faster Susanna som är läs- och skrivansvarig.
Min moster och gurkans farfar.
Fika.

Paketöppning.

3 kommentarer:

  1. Hot mama! Och vad fiiin Alve var i äpplet, satan att vi inte kunde komma. Måste styra upp nåt snart tycker jag.

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Vad hade ni för fler ansvarsområden? Det var en rolig idé!

    SvaraRadera
  3. Oj alla möjliga! Det var inte vi som valde utan om någon hade en idé om vad den personen tyckte det var viktigt att lära ut/vara ansvarig för så fick dom meddela det. Vi har bland annat en kulturansvarig, skogsansvarig, friskvårdsansvarig, växt- och trädgårdsansvarig osv. :-)

    SvaraRadera