tisdag 8 december 2009

gurkanuppdatering

Gurkan har kommit in i en ät- och sovperiod nu då han både äter och sover mer än han brukar. Mest sover han på min mage på dagarna medan jag kollar på nip/tuck. En del har åsikter om det och påstår att vi skämmer bort honom om vi låter honom sova i våra famnar hela tiden. Jag har funderat på det där och är det nånting jag vill skämma bort mitt barn med är det närhet. Han trivs ju uppenbarligen mycket bättre sovandes på det sättet för han sover mycket längre och lugnare än om vi lägger honom själv.
Att ligga och titta på speldosebilen som sakta åker förbi är skoj!
Han börjar greppa saker mer för varje dag också. Det är kul att pilla på banden.

Hej hej gurkan

1 kommentar:

  1. De kan aldrig få för mkt närhet. det är min starka(ste) övertygelse!
    Du är ju också en "nära förälder" :)

    SvaraRadera