söndag 6 december 2009

båtskrap

Jag kände mig mycket bättre idag så det blev en tur till båten för att skrapa färg. Gurkan sover alltid som en stock när vi är där, han kan sova 3-4 timmar utan att vakna. Måste vara den friska lantliga luften som gör det. Att sova utomhus är en höjdare! Jag skrattade åt hur Jonas vek sin mössa, jag sa att han såg ut som en kuf:


Du skulle se dig själv, sa Jonas då. Vadå? Vad menar han? Ser jag ut som en kuf eller? ;-)

Gurkan hatar att åka bil. Det är bara då han blir riktigt upprörd. Varenda gång om det inte är en bilresa precis när han har varit vaken i flera timmar, ätit och precis somnat. Då kan han sova en halvtimme eller så i bilen. Annars blir han tokig. Det är ganska begränsande, det är inte så att man blir sugen på att ta en tur på tre timmar till landet eller så och jag undviken in i det sista att åka med honom själv. Kanske en framtida miljöaktivist? "Redan som bebis avskydde han bilar".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar