onsdag 2 december 2009

vinterkyla

Jag läser att Stockholm har haft 17,3 soltimmar i november. Det märks. Normalvärde är tydligen 54. Men idag är det december och kylan slog till. Minus fem i morse och solen sken och det kändes friskt och härligt. Jag och gurkan hann ut på en promenad runt sjön när jag kom hem efter skolan innan det blev mörkt. Ja just det, idag var min sista skoldag på sju veckor. Även om jag inte lagt ner supermycket tid på skolan den här hösten så finns stressen alltid där. Något jag borde göra och jag utnyttjade varje minut då gurkan sov eller Jonas var hemma. Skönt att kunna bara ta det lugnt. Igår somnade jag också för första gången på eftermiddagen när gurkan somnade. Lär bli mer sånt framöver.
Gurkan fick härligt rosiga kinder av våran promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar