torsdag 3 december 2009

föräldragrupp

Idag var tredje tillfället med föräldragruppen men jag missade förra gången så för mig var det andra gången. Vi hade babymassage och gurkan gillade. Så långt allt väl. Sen ställde sköterskan konstiga frågor om allt möjligt. Det hela ledde in på en diskussion om man som förälder behandlar sitt barn olika beroende på vad det är för kön. Jag tror det är ofrånkomligt, sa jag. Vi gör vårt allra bästa men det är skitsvårt, det är så djupt rotat. Det hela slutade med att sköterskan konstaterade att pojkar genetiskt gillar bilar. Detta grundade hon på att hennes son fick en bil när han var ett och han visste direkt hur han skulle göra. 1. Bilar har funnits i lite mer än 100 år. För att något ska sätta sig i generna genom evolution krävs mer än så. 2. Hur svårt kan det vara att klura ut att en sak med hjul ska rulla? Antagligen hade en eventuell dotter till henne gjort samma sak om hon fått en bil på sin ettårsdag. Vilket hon säkerligen inte skulle fått för hon är ju TJEJ hon förstår sig inte på sånt? Jag blir så trött och trött på mig själv för att jag inte sa emot henne. Men jag orkade verkligen inte. Det blir alltid så dålig stämning och vissa dagar kan jag ta det men andra inte. Idag var en dag jag inte orkade ta det.

4 kommentarer:

  1. Blä! Jä*la tant! Synd att du inte orkade säga emot! Men jag vet, det är sådär ibland. Kanske kan du skriva något på utvärderingen i alla fall?

    SvaraRadera
  2. Ja det kommer jag absolut göra om vi har någon sådan men det tvivlar jag på att vi kommer ha :-(

    SvaraRadera
  3. Ibland kan man bli positivt överaskad också. SOm när tanten på BVC vi träffade första gången föreslog att lilla L kunde suga på sin pappas bröstvårtor om hon behövde suga. Det trodde vi inte skulle komma från henne, men det gjorde det :)

    SvaraRadera