onsdag 23 december 2009

julstök

Jag brukar alltid vara jättestressad hela december. Alla julklappar som ska köpas, julgodis som ska bakas och julkort som ska skickas. Det mesta har jag gjort i år också, till och med extra mycket godis i år men ändå är jag mindre stressad. Anledningen är att vi har en julklappsfri jul. Sjukt vuxet och trist men oj så skönt. Slippa klura, stressa och handla julklappar till alla. Jag har köpt två julklappar. En till Maja och en som vi ska lotta, alla köper en julklapp för 150 kr och sen byter man i ett lotteri. Lagom. Och vuxet. Idag har jag julstädat medan gurkan farmor var här och underhöll gurkan. Ikväll blir det julvaka hos Markus och Ronja med glögg och pepparkakor. Pepp!(arkaka)

Gurkan nya favoritlek är med skallran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar