tisdag 18 augusti 2009

barnmorskebesök 7

Idag var det snälla barnmorskan och dags för sammanfattning av graviditeten som personalen på förlossningen kan läsa sen. Prima bra graviditet skrev barnmorskan fast på barnmorskespråk. Det fanns liksom inte så mycket mer att skriva. Sjukt nöjd med min graviditet, är nog få förunnat att må så bra som jag gjort. Och vad rätt det känns att jag har haft sommarlov också. Jag känner mig så pigg, glad och utvilad. Och lycklig!

Alla prover var också bra, nu ska jag sluta äta järntabletter och förlita mig på kosten. Blir till att äta lite extra spenat och broccoli nu framöver. Bönans huvud var inte fixerat men hen hade sjunkit ner med huvudet som fortfarande var ruckbart som dom säger på barnmorskespråk. Men snart sitter bönans huvud fastkilat trodde barnmorskan. Tråkigt för bönan, då blir det mindre rörelsefrihet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar