lördag 1 augusti 2009

barnmorskorna

För ett tag sen gick serien barnmorskorna på tv. Jag följde varje avsnitt noga. Och grät. Nu finns den inte att titta på längre och i brist på annat har jag nu börjat titta på norska barnmorskorna. Jag blir inte alls rädd av att se förlossningar vilket man kanske skulle kunna tro. Å när det blir något riktigt jobbigt tänker jag "Äh, det händer inte mig". Bra försvarsmekanism! Jag har två avsnitt kvar att se, ska nog kolla med Jonas imorgon. Jag har en något ambivalent känsla inför förlossningen. Jag växlar mellan att tänka "Hur svårt kan det vara? Det föds ju barn hela tiden, ut kommer ju ungen alltid" och "Jag kommer dö". Just nu är det en period av det första.

2 kommentarer:

  1. Det är fräsigt att föda barn, jag skulle lätt kunna kläcka ut ett par till bara för att få uppleva den omtumlande och underbara känslan igen och igen... Problemet är väl att jag inte vill ha fler barn, kanske ett till, men det är max. Du har något grymt framför dig, jag känner mig faktiskt lite avundsjuk ;-)

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fint :) Skönt med nån som inte överröser en med skräckhistorier!

    SvaraRadera