söndag 16 augusti 2009

trött å hungrig

Idag gick jag och Jonas till Vinterviken där det var marknad med närproducerat. Ekoägg och krav-honung inhandlades. Jag blev mycket besviken att dom inte sålde majskolvar som dom brukar. Å inget dinkelmjöl heller! När vi gick hem igen blev jag så akut akut hungrig, jag har typ aldrig varit så hungrig i hela mitt liv. Jag lyckades ta mig till Ica Axelsberg men fyfan för den sista uppförsbacken. Där köpte jag yoghurt, bröd och banan och hetsåt på en parkbänk utanför. Jag kände mig lite uttittad och Jonas tyckte jag var knäpp som ville sitta i Axelsbergs centrum och äta. Men jag hade inget val. Sen hem och laga potatis- och purjolökssoppa å pannkakor. En klassiker! Jag åt som aldrig förr. Det där med att magsäcken inte ska ha någon plats i slutet på graviditeten verkar inte gälla mig.

3 kommentarer:

  1. Ha ha, ser det framför mig :D

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen mig!
    Jag tycker magsäcken fått mycket bättre plats nu när bäbisen sjunkit ner. Det kanske har hänt dig med?

    SvaraRadera
  3. :) Hehe min magsäck har haft mycket plats hela tiden förutom en vecka då jag åt lite mindre ;-)

    SvaraRadera