söndag 9 augusti 2009

en månad

Idag är det den 9/8. Dvs det är en månad kvar till det beräknade datumet som jag stenhårt satsar på att föda på. Jag ska ta till alla husmorstips som finns! Det finns en mängd husmorstips på nätet, bland annat:
- massera bröstvårtorna
- ha sex
- drick bubbelvatten
- äta stark mat
- vara aktiv (promenader, trappor mm)

Hittade även ett recept på en "drink" som enligt ryktet satt igång många förlossningar!
1.5 liter vatten
2 pressade citroner
2-4 matskedar honung eller lönnsirap
2 matskedar färskriven ingefära
2 teskedar cayennepeppar

Hoho, tänk vad dom hittar på tokstollarna!

Annars har jag börjat lugna ner mig, jag är inte lika stressad över att allt inte är fixat och perfekt. Det viktigaste har vi och det mesta är fixat. Borra upp vaggan är det enda viktiga som är kvar, jag och Jonas måste bara enas om var. Jag tycker att jag borde få bestämma eftersom det är jag som oftast kommer ta upp bönan för amning nattetid.

2 kommentarer:

  1. Hallå brewden

    Nu börjar det bli spännande värre tycker jag allt. Vi gick på bio samma kväll som vattnet gick, hett tips med andra ord!

    Skönt att du inte har några krämpor såhär i värmen, Jack sover 12 timmarspass på nätterna här ute i roslagen hos mormor, inte helt fel tycker päronen.

    Kram kram
    Hannah

    Ps. Klart du ska få bestämma platsen! ;) Ds.

    SvaraRadera
  2. Oh ännu ett tips, bra bra! :) Åh lyxigt med 12-timmarspass! Då blir det riktig semester för er då med andra ord :) Hoppas ni har det underbart! Kram!

    SvaraRadera