fredag 7 augusti 2009

hösten

Nu har jag äntligen fått schemat inför hösten. På första kursen som bönan antagligen kommer födas under har jag fått en jättebra lärare så det går nog bra. Kursen efter är det mycket storföreläsningar = icke obligatoriskt. Men jag kommer behöva en hel del hjälp med barnvakt på det jag måste gå på men det är nog inga problem. Det är jobbigt å inte veta när bönan kommer. Typiskt för det här samhället, man vill planera och veta, helst skulle man vilja ha en exakt tidpunkt. Men det är ju bara att acceptera att man inte har någon som helst aning. Läste att genomsnittet för en förstföderska är att gå över tiden åtta dagar. 5% föder på det utsatta datumet. 5% att det blir 090909. Jag ska målvisualisera som Hanna säger så det blir en nollnia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar