tisdag 25 augusti 2009

effektiva dagen

Vilken effektiv dag jag kommer ha idag, tänkte jag vid lunchtid. Jag och Gunilla var ute på värmdö i förmiddags och hämtade tv-bänken jag och Jonas beställt och sen skulle jag storhandla var planen för att sedan hämta ett soffbord på blocket och sist men inte minst IKEA på kvällen. Det kanske blir en lite för effektiv dag. Jag såsade runt länge och väl på Coop Forum, så himla skönt med shop express också! Allt är packat och klart sen så är det bara att checka ut (=betala för kalaset). Det var nog den största handlingen någonsin, kassarna fick inte ens plats i vagnen tillslut så jag fick hänga dom på vagnen. I slutet blev jag lite stressad med tanke på soffbordet som skulle hämtas på blocket. Det var dags att speeda upp handlandet för att hinna! Vid utcheckningen står det att jag ska till manuell kassa. Jag hade fastnat i en stickkontroll. VARFÖR händer det när jag har mat för 2000 kr i vagnen och aldrig annars när jag inte är stressad och inte har handlat lika mycket? Jag tänkte först spela på min graviditet och brista ut i en gråt men jag vågade inte. Det var bara att packa upp allt och sen packa om allt igen. Nu startar förlossningen! tänkte jag när jag stressade ut med alla grejer till bilen. Ingen förlossning har stressats igång än men man vet ju inte, det återstår ju några timmar på min effektiva dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar