torsdag 6 augusti 2009

vecka 36

Hjärnan är nu färdigväxt, fostervattnet kommer inte öka mer nu utan snarare minska, bönans kinder börjar bli lite runda och hen börjar göra sig redo för att födas. Jag kan fortfarande röra mig relativt obehindrat och jag försöker gå minst en långpromenad om dagen för att hålla igång. På förmiddagarna är det så sjukt varmt i vår lägenhet så jag går runt halvnaken å dricker vatten. Värmen är faktiskt det enda som stör mig men jag föredrar ändå värmen framför regn för då kan man bada, något jag försöker göra så ofta jag kan. Jag sover gott, har inga problem med att hitta en bra sovställning, jag är ju en van sidosovare. Tänker mycket på förlossningen och tiden efter och ibland får jag panik, mest när jag är trött. Ska vi verkligen ha ett barn? Hur ska det gå? Kommer vi bli bra föräldrar? osv osv. Att skaffa barn är ju ett beslut för livet vilket såklart är ganska (eller mycket!) skrämmande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar