lördag 19 september 2009

BÖNAN!

Nu är vi hemma igen! Kul att så många valde att följa oss på Twitter, det var en kul grej och kul att vi orkade köra hela vägen. 11.31 igår föddes vår son, 3640 g och 51 cm lång och världens finaste! Förlossningen gick jättebra, vi är väldigt nöjda och absolut inte avskräckta. Jag tänkte faktiskt aldrig ens tanken "aldrig mer" eller liknande utan det kändes fullt hanterbart och bra hela tiden. Den obligatoriska förlossningsberättelsen kommer upp här på bloggen när jag orkat skriva ner den. Vi har alltså redan åkt hem från BB, stannade inte ens ett dygn. Vi fick inget familjerum så Jonas fick åka hem igår kväll vilket såklart var vidrigt, vi ville ju vara tillsammans alla tre. Jonas led när han fick åka därifrån, han led nog mer än jag faktiskt. För mig var det mest jobbigt att bönan inte sov på natten, sängen var sjukt obekväm och mitt i natten fick jag en ny rumskamrat. Jobbigt att inte få sova när jag varit vaken i nästan tre dygn. Och äcklig mat (jag är inte kinkig med mat men den var fan oätbar). Sen kände vi att vi hellre ville lära känna bönan hemma, mycket skönare och avslappnat och vi fick godkänt av läkaren att åka hem och här är vi nu!


Precis utkommen
Lycklig pappa
Bönans första outfit
Sötnos!

Hemma!
Återkommer om namn, inte klart ännu!

5 kommentarer:

  1. Världens sötaste!!! Massa grattis!!

    /Susanna

    SvaraRadera
  2. Åååååååh vad söööööt!!!:D Han är lik dig! (och faktiskt lite lik Cecilia också haha). Har sett fram emot en bild på honom! :) Vad kul att allt gick så bra - längtar tills du kan berätta mer detaljerat sen!!

    Kramar!!

    SvaraRadera
  3. Fina familjen! Vad skönt det måste vara att få komma hem. Håller helt och fullt med om att maten på SÖS smakar skit, ha ha.

    Kram kram!

    SvaraRadera
  4. Så underbart söt!! Jag är så glad att det gick så bra för er! (Och håller också med om SÖS bb...)

    Vi hörs! Kram!
    /Linda

    SvaraRadera
  5. Underbart! Vilken jättefin liten böna ni fått! Vad skönt att allt gick så bra! Kram!

    SvaraRadera