torsdag 24 september 2009

Hembesök

Idag var BVC på hembesök för att kolla att vi inte är ett fall för socialtjänsten. Nä, kanske inte riktigt, det verkade mer som att dom kom för att ge oss hundra broschyer om att man exempelvis inte får skaka sitt barn - även om man blir arg! A hade gått upp 130 gram på två dagar vilket är bra jobbat! Han firade med att kissa ner vågen. Annars trivs A bäst där vi är, han brukar ligga i sin hundsäng på köksbordet när vi äter. Denna bild tog jag idag när vi käkade lunch. Han ser rätt nöjd ut tycker jag.

8 kommentarer:

  1. Tänk, nu är du mamma! Jag kom ihåg när Celine var nyfödd och någon sa så till mig, jag fattade knappt att det var mig de pratade om. Konstig, men underbar känsla! :-)

    SvaraRadera
  2. Mycket, mycket fin liten en!
    Ser fram emot första promenaden med er!
    Håller tummarna för en fin höst!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det är lite märklig känsla faktiskt att vara någons mamma. Men härlig! :)

    SvaraRadera
  4. Han är verkligen jättefin! Skulle vara så kul att ses snart (självklart när du är redo, ingen stress:)!)

    Kramar!!

    SvaraRadera
  5. Det ser ut som att han vet allt som finns att veta! Så underbart vacker bebis du fick Sofia.

    SvaraRadera
  6. De säger ju att det inte är en kontroll av hemmet men det är klart att det är en extra säkerhet och jag tycker att det är bra!

    Väldigt fin bild!

    SvaraRadera
  7. Evasleva: Jag tycker också det är bra, synd bara att det verkar vara så dålig kontakt mellan bvc och socialtjänst i de flesta kommuner.

    SvaraRadera
  8. Jag gillar att han redan nu övar in den rätta fingret-på-läppen-kameran-snett-uppifrån-posen. Bilddagboken nästa!

    SvaraRadera