fredag 11 september 2009

Rapport vecka 40+1

Två dagar över tiden idag och fortfarande inte mycket tecken på att det skulle vara något på gång. Jag har lite som mensvärk till och från under dagarna men inte mer än så. Och jag trodde att det var fogarna jag kände när jag promenerade men barnmorskan trodde det var ligamenten (jag orkar inte ens läsa på om vad det är och varför). Är min kropp totalt oredo? Det har börjat ringa och smsa random avlägsna människor till mig och fråga hur det går. Människor som normalt sett aldrig hör av sig är nu väldigt nyfikna. Jobbigt. Våra familjer tjatar dock inte, kanske för att dom förstår att vi hör av oss om nåt händer, mer avlägsna släktingar/vänner är kanske mer oroliga att dom inte ska få veta nåt. Hoho rätt åt dom om dom tjatar. Det som känns jobbigt med att gå över tiden är att jag blir orolig att jag ska gå över 2 veckor = bli igångsatt. Och det vill jag verkligen inte. Bara att hoppas på att bönan kommer ut innan dess men det är ju långt kvar.

1 kommentar:

  1. Skönt att familjen inte är jobbiga i alla fall. Skit i de andra. FOlk kan vara så "plumpa" ibland. Usch. Passa på att öva förslossningsställningar och avslappning är mitt tips :)

    SvaraRadera