söndag 20 september 2009

dramatik och barnvagnstur

Idag har det varit mycket besök här, mest hela dan. Vi kände efter hur vi kände med besök och båda kände att vi gärna tar emot alla nära, vi har inte alls behovet av att vara själva bara vi tre men det kanske kommer. Och tid har vi ju också närmaste tiden. Bönans fick mängder med superfina presenter. Jag är imponerad av vad fina kläder alla köpt, jag var lite orolig innan. Vi hade tydligt sagt innan att vi inte ville ha massa babyblått och det fick vi inte heller. Fina färgglaga kläder i alla färger har bönan nu. Dessvärre blev det ganska dramatiskt när jag av mamma fick en ring som hon i sin tur hade fått av sin mamma när jag var nyfödd. En fin tradition att föra vidare alltså. Jag pressade på ringen på fingret och det var lite trögt men vafan tänkte jag. Och vips blev hela fingret jättesvullet, dunkade och blev lila. Efter isbehandling, högläge och babyolja utan resultat fanns det bara en lösning kvar: klippa upp ringen. Men hur? Kul att sätta sig på akuten för att få en ring uppklippt. Lösningen blev att bönans farbror har kontakter inom guldsmedsbranchen. Blev en biltur dit för uppsågning medan bönan passades av diverse släktingar. Slutet gott allting gott alltså. Sen har vi också hunnit med vår första barnvagnspromenad. Bönan gillade (eller sov åtminstone gott hela turen).


Han fick även besök utav sin godmor Maja. Det blev ett fint första möte och bönan fick små underbara tossor som ett godbarn ska få av sin godmor.


6 kommentarer:

  1. Grattis till sonen!! :-)

    SvaraRadera
  2. Jättegrattis igen! Vad fin han är!! Och vad roligt att förlossningen gick bra och kändes bra.

    Förstår att ni åkte hem om inte pappan fick stanna. Vad sjukt :( Vi fick ett eget rum och två sängar som satt ihop och Lilla L fick ligga mellan oss. Min man blev dessutom jättebra behandlad tycker jag. Det kändes inte som att de bara pratade med mig t.ex.

    Förstår det där med kläder. Vi får rätt mycket rosa.. inte vår grej men men. Försöker kombinera de babyrosa byxorna med en svart body så blir de lite tuffare ;)

    Blir du inte trött av alla besök? Även om det är trevligt och så och man gärna vill visa upp sin lilla blir jag så trött av att vara trevlig hela tiden ;)

    SvaraRadera
  3. Heeeeej Sofia!
    Å grattis till den lilla parveln!!!! Jag var så nyfiken på hur det gått för er och den lille. Så Katrin tipsade mig om att kika in här.
    Jag har tänkt på er! Och hoppas att ni mår fint....vilket ni verkar göra.
    Ta hand om er!
    Stor kram
    Kim

    SvaraRadera
  4. Evasleva: Tack! :D Förlossningsberättelsen kommer snart om du är nyfiken, ska börja skriva nu tänkte jag. Ja tyvärr var SÖS bb ingen hit enligt oss, kändes inte som vi hade så mycket att hämta heller då vi mådde så bra allihopa, skönare att komma hem :)
    Vi har faktiskt inte blivit trötta av besöken, det är människor vi står så nära så då kan man ju fortsätta slappna av och vara som vanligt, kan tänka mig att jag skulle bli mer trött om det kom mycket bekanta eller så, då blir det mer en ansträngning.

    Kim: Tack :D Ja vi mår bara prima, hoppas vi ses snart, nu blir det ju en del barnvagnspromenader i området, vi kan ju mötas upp någon helg när du är ledig! :)

    SvaraRadera
  5. han är ju helt gudomligt söt. sådär nypa i kinderna söt liksom.
    jag har en present till den lilla parveln. tar nog och lägger den på brevlådan. jag har sjukt mkt jobb just nu och ni har nog fullt upp i vilket fall som helst.
    kram

    SvaraRadera