torsdag 3 september 2009

vecka 40

Sista veckan? I alla fall i gravidboken, där är vecka 40 den sista veckan som står. "Allt är klart" är beskrivningen av den här veckan. Och att 90% av de som passerar vecka 40 utan bebis kommer att föda innan vecka 42 är över. Det är hur som helst inte långt kvar nu, oavsett om jag går över tiden eller inte. När förlossningen är igång bränner man cirka 500 kalorier i timmen och det liknas vid ett maratonlopp. Vidare står det "Möt den första värken med mod, tillit och fokusera på din uppgift". Det låter nästan heroiskt, vilket det kanske är.

6 kommentarer:

  1. Jag måste bara få bekräftat att ni använder twitter när det väl är dags - skriv åtminstonde ett meddelande när ni åker in! Sen som sagt om ni orkar...

    SvaraRadera
  2. Haha ja vi satsar på det och vi kommer definitivt skriva när vi åker in, sen får vi se hur länge vi orkar.

    SvaraRadera
  3. klart att det är heroiskt! :)

    SvaraRadera
  4. jag måste bara få bekräfta att ni INTE enbart använder twitter när det väl är dags.
    jag vill ha ett personligt sms när ni åker in! (eller personligt och personligt, men i min mobiltelefon)samt inte behöva läsa på internet huruvida bönan är rödhårig eller ej!

    SvaraRadera
  5. Haha jag meddelar via sms när twittrandet börjar vilket antagligen är långt innan vi åker in kom jag på.

    SvaraRadera
  6. sjukt heroriskt! kanske det mest heroiska av allt heroriskt. jag förväntar mig sms i andra hand, bara så att ni vet (M!) :)

    SvaraRadera