onsdag 2 september 2009

leksaker

Som vanligt när jag ska sitta och skriva kommer jag på hundra andra jätteroliga saker att göra. Idag kom jag på att det står en kartong i vårat förråd märkt "småbarnsleksaker". Ovanpå står min gamla bilbana men det är väl lite väl tidigt att börja packa fram den nu. På tiden att småbarnsleksakerna packas upp i alla fall, tänkte jag. Det var inte så mycket småbarnsleksaker i den, mest storbarnsleksaker och jag hittade även mina gamla pogs (om ni kommer ihåg?) som jag av nån anledning tyckte hörde hemma i lådan "småbarnsleksaker". Och denna kassaapparat hittade jag och håll med om att leksakerna var mycket snyggare förr i tiden. Jag kan ju tänka mig hur en ny Fisher-price kassaapparat ser ut.

2 kommentarer:

  1. Leksakerna var iaf mindre plastiga om man kikar på de som fanns på 60-70talet. Mycket trä och det är ju fint! Finns ju massor av trevliga butiker i stan som säljer den typen av leksaker, det satsade jag med på då mina bebisar var små=)
    Kassaapparaten ser dock likadan ut även nu;)

    SvaraRadera
  2. Ja jag gillar också trä mycket, finns jättebra leksaksaffärer i stan man får handla i :)
    Jaså gör den? Jag tänker mig att den skulle blinka och spela nån melodi som alla andra leksaker nu för tiden.

    SvaraRadera